The Telegraph suffers a royal blunder after mistakenly reporting Duke of Edinburgh's death

duke of edinburgh
The Duke of Edinburgh. Photo credit: Getty

The Daily Telegraph has suffered a royal blunder, wrongly announcing the Duke of Edinburgh's death.

The article, titled 'HOLD HOLD HOLD Prince Philip, Duke of Edinburgh, dies aged XX', detailed a full-length report on the still-living Prince's obituary, as well as plans for his funeral.

The pre-written piece went live on the Telegraph's website and social media accounts on Wednesday morning - the day the 96-year-old was due to retire from public duty.

Within minutes the article was deleted but it didn't go unnoticed, observant Twitter users grabbing and posting screenshots.

A spokesperson for the Telegraph said: "We sincerely apologise for the mistake that was made… which was, of course, rectified immediately. We will be reviewing our publishing process as a matter of urgency."

It is not the first time the Duke's been prematurely laid to rest. In May, The Sun published an article titled: 'Prince Philip dead at 95, how did the Duke of Edinburgh die, etc. etc.'

Buckingham Palace is yet to comment.

Newshub.