Liverpool bans tabloid The Sun from Anfield

  • 11/02/2017
Liverpool fans (Getty)
Liverpool fans (Getty)

British tabloid The Sun has been banned from sending reporters to football club Liverpool's home ground, Anfield.

The Sun's false reporting of the 1989 Hillsborough tragedy is behind the decision, according to The Independent.

The tabloid will also be denied any interviews with players.

The club declined to comment when approached by The Independent, but The Sun confirmed the ban in a statement on Friday (UK time).

"The Sun and Liverpool FC have had a solid working relationship for the 28 years since the Hillsborough tragedy. Banning journalists from a club is bad for fans and bad for football. The Sun can reassure readers this won't affect our full football coverage."

Ninety six people died in a crush before the 1989 FA Cup semi-final between Liverpool and Nottingham Forest. The Sun claimed Liverpool fans picked victims' pockets and urinated on police trying to save fans.

"The Sun deeply regrets its reporting of the tragic events at Hillsborough and understands the damage caused by those reports is still felt by many in the city," the paper said in the statement.

It wasn't until 2016 the blame was placed on the police, bringing to an end a 27-year legal battle. Many in Liverpool blame The Sun's reporting for the delay in justice.

"A new generation of journalists on the paper congratulate the families on the hard-fought victory they have achieved through the inquest. It is to their credit that the truth has emerged and, whilst we can't undo the damage done, we would like to further a dialogue with the city and to show that the paper has respect for the people of Liverpool."

Last year a Facebook group The Total Eclipse of The S*n was set up, encouraging a Liverpool-wide boycott of the paper. It has more than 35,000 members.